Politica de retur - AUTOMOTIVE RETAIL SRL (BavAUTO)

Retur

AUTOMOTIVE RETAIL SRL (BavAUTO)

 

 

Dorești să efectuezi un retur? Iată pașii necesari pentru a asigura un proces fluent de retur:

 

  1. Asigură-te că îndeplinești condițiile de retur specificate în "Politica de retur" de mai jos și verifică dacă nu au trecut cele 14 zile de la primirea produsului;

     

    Atenție: Dreptul de retragere din contract (retur) se aplică doar persoanelor fizice care acționează în calitate de consumatori, nefiind disponibil pentru persoanele juridice. 

     

  2. Asigură-te că produsele pe care dorești să le returnezi sunt în stare nouă și cu ambalajul intact pentru a beneficia de rambursarea integrală a sumei plătite;
  3. Pentru informații suplimentare, consultă termenii și condițiile de mai jos, în special punctele 13, 14, 15, 16, 17 si 18.

     

  4. Completează și trimite formularul de retur de mai jos;
  5.  

  6. Expediază sau livrează personal produsele pe care dorești să le returnezi, împreună cu o copie a facturii aferente comenzii.

Responsabilitatea transportului, inclusiv costurile și integritatea produselor până la sosirea la noi, îți revine. Poți opta pentru orice companie de curierat sau, dacă preferi, poți aduce personal produsele la depozitul nostru din Rudeni, Ilfov. Dacă alegi să le predai personal, te rugăm să ambalezi produsele într-o cutie, similar cu o livrare prin curier. Reține că verificarea produselor nu se va efectua pe loc și nu vei primi un document de confirmare a predării imediat. 

 

Adresa pentru expedierea retururilor: Depozit BavAUTO (Automotive Retail S.R.L.), Strada Panduri 122D, Rudeni (Chitila), Ilfov, cod poștal 077046, telefon 031 005 0650. Livrările se acceptă în zilele lucrătoare, de luni până vineri, între orele 11:00 și 17:00. 

 

Pentru asistență, contactează un reprezentant BavAUTO la numărul 031 005 0650 sau trimite un e-mail la adresa [email protected].

 

 

 

Politica de retur

AUTOMOTIVE RETAIL SRL (BavAUTO)

 

Capitolul I – Dispoziții generale

 

 

1. Înțelesul unor termeni

© 2010-2024 Automotive Retail SRL  

1.1. Termenii cu majuscule folosiți în continuare, dacă nu rezultă altfel din context, au înțelesul prevăzut în Termenii și Condițiile AUTOMOTIVE RETAIL SRL.

 

2. Completarea Politicii de retur

© 2010-2024 Automotive Retail SRL  

2.1. În urma achiziționării Produselor comercializate de Societate, prin intermediul Website-ului, între Dumneavoastră și Societate se încheie un Contract la distanță. Conținutul acestui Contract la distanță este prevăzut de Termenii și Condițiile AUTOMOTIVE RETAIL SRL, împreună cu dispozițiile legale ce se aplică în completare, de Politicile GDPR și de prezenta Politică de retur.

 

2.2. Politica de retur prevede, în continuare, condițiile în care puteți beneficia de dreptul de a returna Produsele, urmând a vă fi rambursate sumele achitate cu ocazia achiziției.

 © 2010-2024 Automotive Retail SRL - CUI: RO26591580, Reg.Com.: J40/2177/2010

 

Capitolul II – Dreptul de retragere din contract (dreptul de retur al Produselor) acordat Consumatorilor

 

3. În conformitate cu dispozițiile legale, Dacă aveți calitatea de Consumator, beneficiați de dreptul de retrage din contract, respectiv dreptul de a returna Produsele într-o perioadă de 14 de zile de la momentul primirii acestora. Dispozițiile legale care reglementează dreptul de retragere sunt cele conținute în art. 9 alin. 1 din O.U.G. nr. 34/2014, care prevăd următoarele: „Cu excepția cazurilor prevăzute la art. 16, consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract în afara spațiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin. (3) și la art. 14”.

 

4. În situația în care nu aveți calitatea de Consumator, înțelegeți și acceptați că nu beneficiați de dreptul de retragere din Contract (dreptul de retur al Produselor).

 

 

Capitolul III – Lipsa/Încetarea/Pierderea dreptului de retragere din Contractul la distanță (dreptului de retur)

 

5. În conformitate cu dispozițiile legale, nu beneficiați de dreptul de retragere din Contractul la distanță (dreptul de retur al Produselor sau dreptul de retragere din contract în privința serviciilor) în cazurile prevăzute de art. 16 din O.U.G. nr. 34/2014, în special în următoarele situații:

 

a) Furnizarea de Produse confecționate după specificațiile prezentate de Consumator sau personalizate în mod clar – respectiv Produsele neexistente în stoc, pe care ni le solicitați în mod expres, și care sunt confecționate pe bază de comandă sau vopsite pe bază de comandă ori Produsele comandate special pentru un anumit tip de autoturism identificat după seria de caroserie;


b) După prestarea integrală a serviciilor și, în cazul în care contractul dă naștere unei obligații de plată pentru Consumator, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului și după ce acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul de retragere după executarea integrală a contractului de către profesionist;

 

6. Prin urmare, înțelegeți și acceptați că în măsura în care Produsul sau serviciul comandat se încadrează în una dintre categoriile prevăzute mai sus, nu veți putea returna Produsul comandat, această situație fiind exceptată de la acordarea dreptului de retur, conform dispozițiilor legale.

 

7. Astfel, în măsura în care ați comandat un Produs din categoria celor de mai sus, înțelegeți și acceptați, în mod expres, că acesta nu mai poate fi returnat.

 

8. Pentru celelalte produse care nu se încadrează în categoriile menționate anterior, dacă aveți statutul de Consumator, puteți exercita dreptul de retragere completând formularul de retur disponibil mai sus sau cel prevăzut în Anexa 1 a acestei politici și trimițându-l la adresa [email protected]. După transmiterea Formularului de Retur, veți primi un email de confirmare a solicitării dumneavoastră. Produsele pe care doriți să le returnați, împreună cu toate accesoriile și eventualele cadouri primite, trebuie expediate la adresa: Depozit BavAUTO (Automotive Retail S.R.L.), Strada Panduri 122D, Rudeni (Chitila), Ilfov, cod poștal 077046. Numărul de telefon pentru contact este 031 005 0650. Livrările sunt acceptate în zilele lucrătoare, de luni până vineri, între orele 11:00 și 17:00. Este obligatorie transmiterea facturii care confirmă achiziționarea produselor ce urmează a fi returnate.

 

9. Trebuie să aveți în vedere că Dumneavoastră veți suporta costul transportului aferent returnării Produsului. Coletele cu plata transportului la destinatar vor fi refuzate.

 © 2010-2024 Automotive Retail SRL - CUI: RO26591580, Reg.Com.: J40/2177/2010

10. Pentru exercitarea valabilă a dreptului de retur este necesar să ne comunicați formularul de retur sau decizia de returnare a Produselor înainte de expirarea perioadei de 14 zile ce începe de la data la care:

 

a) Dumneavoastră sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de Dumneavoastră, intră în posesia fizică a Produselor;

b) în cazul în care ați comandat printr-o singură comandă Produse multiple livrate separat, ziua în care Dumneavoastră sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de Dumneavoastră, intră în posesia fizică a ultimului Produs.

 

În conformitate cu dispozițiile legale și în funcție de preferințele Dumneavoastră, aveți posibilitatea de a utiliza și formularul prevăzut în Partea B din Anexa Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare.

 

11. După comunicarea opțiunii Dumneavoastră, în sensul exercitării dreptului de retragere (retur), Contractul la distanță nu va mai fi executat, obligațiile prevăzute în acesta fiind stinse. Pentru exercitarea dreptului de retur este necesar să ne prezentați factura care atestă achiziționarea Produselor și numărul comenzii, în absența acestora, existând riscul ca achiziția Dumneavoastră să nu poată fi identificată și să nu putem da curs cererii de retur.

 

12. În cazul în care ați achitat prețul Produselor (inclusiv costurile de transport), declarați și acceptați expres că acest preț încasat să vă fie restituit prin transfer bancar, în contul indicat în formularul prevăzut pentru retur, în situația în care ați efectuat plata prin transfer bancar sau această sumă o să vă fie returnată în contul cardului cu care ați efectuat plata, în cazul în care plata a fost efectuată prin card bancar. Sumele în cauză vă vor fi rambursate în termen de maximum 14 zile de la comunicarea retragerii, sub rezerva returnării Produselor până la expirarea acestui termen. Este posibil ca perioada de timp pentru returnarea sumelor să se prelungească, în cazul în care Produsele ajung la Noi spre sfârșitul perioadei menționate, de 14 zile. Totuși, în cazul în care nu aveți un cont bancar, vă rugăm să ne contactați la coordonatele indicate pentru a conveni un mijloc prin care să vă restituim sumele în cauză.© 2010-2024 Automotive Retail SRL - CUI: RO26591580, Reg.Com.: J40/2177/2010

 

13. Anterior restituirii sumelor de bani achitate cu titlu de preț, Societatea își rezervă dreptul de a efectua verificări la data returnării Produselor, pentru ca acestea să nu prezinte deteriorări. În măsura în care Produsul prezintă unele neconformități, contravaloarea prețului achitat de Dumneavoastră, ce urmează a fi restituit, va fi diminuat cu suma necesară reparării acestor neconformități. În acest sens, dacă va fi cazul, vă vom informa în consecință. Dispozițiile legale în materie prevăd: „consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor. Diminuarea valorii produselor nu trebuie să fie descurajantă pentru consumator în a-și exercita dreptul de retragere”.

 

14. Spre exemplu, manipulările acceptate pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării Produselor sunt:

 

  • Inspectarea vizuală, tactilă și olfactivă a Produselor, atunci când nu se încalcă prevederile de mai jos;
  • Aveți dreptul doar de a verifica dacă Produsul este corespunzător nevoilor dumneavoastră, în considerarea cărora a fost comandat, iar nu și de a-l utiliza și altele asemenea.

 

15. Nu sunt permise următoarele acțiuni care duc la diminuarea valorii Produsului, așa cum de altfel nu sunt permise nici în cadrul magazinelor fizice:

 

  • Folosirea Produselor în orice alt mod decât inspectarea vizuală și verificarea conformității acestora;
  • Ruperea sigiliilor și a etichetelor;
  • Ruperea sau deteriorarea, zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea Produselor cu substanțe externe;
  • Ruperea ambalajelor Produselor.

 © 2010-2024 Automotive Retail SRL - CUI: RO26591580, Reg.Com.: J40/2177/2010

16. Orice utilizare sau folosire diferită a Produselor, peste limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor Produselor, și care generează deteriorări sau neconformități asupra acestora, va atrage obligația Dumneavoastră de a suporta diminuarea valorii Produselor cu aceste deteriorări sau neconformități.

 

Totodată, vă rugăm să vă asigurați că ați ambalat în mod corespunzător Produsul, astfel încât să fie protejat pe durata transportului. Eventualele avarii pe care le suportă Produsul pe durata transportului vor fi suportate de Dumneavoastră.

 © 2010-2024 Automotive Retail SRL - CUI: RO26591580, Reg.Com.: J40/2177/2010

În acest sens, înțelegeți și acceptați că dacă Produsele nu vor fi în aceeași stare în care le-ați primit, acestea nu mai pot fi comercializate de Societate ca Produse noi. În aceste situații, pentru o nouă comercializare ca Produse noi, Societatea trebuie să angajeze o serie de costuri pentru aducerea Produselor în stare de conformitate. Aceste costuri vor fi suportate de Dumneavoastră.

 © 2010-2024 Automotive Retail SRL  

Cu titlu de exemplu, diminuarea valorii Produselor are loc atunci când Produsele sunt returnate fără ambalaj cu elemente de identificare sau cu ambalaj deteriorar, murdar ori dacă Produsele sunt returnate montate, deteriorate. În aceste situații, Societatea va angaja costuri pentru aducerea Produselor în stare de conformitate. Aceste costuri vor fi compensate cu sumele ce trebuie să vă fie returnate, urmând să primiți diferența aferentă.

 © 2010-2024 Automotive Retail SRL - CUI: RO26591580, Reg.Com.: J40/2177/2010

În situația în care Produsele returnate nu mai pot fi comercializate ca Produse noi, din cauza neconformităților suferite, Dumneavoastră veți suporta diminuarea valorii Produsului ce va fi stabilită ca diferența dintre valoarea Produsului nou (prețul achitat) și noua valoare de comercializare a Produsului (prețul mediu la care Societatea poate comercializa Produsul).

 

În privința kiturilor, acestea trebuie returnate complete, în caz contrar existând riscul ca Societatea să nu mai poată comercializa aceste Produse, lucru ce determină o diminuare substanțială a valorii Produselor.

 

17. În toate aceste cazuri menționate anterior, Societatea va compensa valoarea neconformităților sau a deteriorărilor cu sumele ce ar fi trebuit să vă fie restituite, urmând a vă restitui doar diferența aferentă.


18. Pentru a evita o diminuare a valorii Produselor, vă rugăm să vă asigurați că:

 © 2010-2024 Automotive Retail SRL - CUI: RO26591580, Reg.Com.: J40/2177/2010

  • Produsele au fost împachetate astfel încât să nu fie deteriorate, dezasamblate sau pierdute în timpul transportului;
  • Produsele se află în aceeași stare în care au fost recepționate de Dumneavoastră, cu etichetele intacte și însoțite de toate accesoriile;
  • Produsele au fost împachetate în ambalajul original, iar ambalarea Produselor pentru expediere se va realiza fără deteriorarea (tăia, lipi etichete și plicuri autoadezive, rupe, distruge, expune la umezeală) ambalajului;
  • Nu ați deteriorat (murdărit, rupt) ambalajul Produsului;
  • Bateriile, senzorii sau alte elemente electronice nu trebuie să fi fost desigilate sau trebuie să se facă dovada testării într-un service specializat (deviz service, bon fiscal sau factură).

 

 

Capitolul IV – Alte informații

 

19. În măsura în care aveți nevoie de alte informații cu privire la Politica de retur sau dacă întâmpinați dificultăți în returnarea Produselor, vă rugăm să ne scrieți la coordonatele indicate pentru contact sau la adresa: [email protected].

 

20. Societatea își rezervă dreptul de a modifica Politica de retur după cum consideră necesar. În măsura în care, după efectuarea acestor modificări, nu sunteți de acord cu noul conținut, vă rugăm să nu mai utilizați Website-ul sau să nu mai achiziționați Produsele Societății.

 

21. Această Politică de retur a fost actualizată la data de 25.04.2024. © 2010-2024 Automotive Retail SRL - CUI: RO26591580, Reg.Com.: J40/2177/2010

 

 

 
Anexa 1

 

Clauzele formularului aferent exercitării dreptului de retragere (dreptul de retur).

 

Dacă preferați să nu folosiți formularul de mai sus, puteți trimite acest formular completat înapoi, exclusiv dacă intenționați să vă retrageți din contract, la adresa de e-mail specificată mai jos:

 

Acest formular este disponibil pentru descărcare în format .pdf de aici.

 

Către: AUTOMOTIVE RETAIL SRL
E-mail: [email protected]
Telefon: +4 031 005 0650

 

Vă informez prin prezenta cu privire la retragerea mea din contractul încheiat/comanda plasată la data de ___/___/_____, prin care am achiziționat următoarele Produse:

 

 

1. Cod produs: _____________________ Denumire:_____________________, Cantitate: ______;
2. Cod produs: _____________________ Denumire:_____________________, Cantitate: ______;
3. Cod produs: _____________________ Denumire:_____________________, Cantitate: ______;
4. Cod produs: _____________________ Denumire:_____________________, Cantitate: ______;
5. Cod produs: _____________________ Denumire:_____________________, Cantitate: ______;

6. Cod produs: _____________________ Denumire:_____________________, Cantitate: ______;
7. Cod produs: _____________________ Denumire:_____________________, Cantitate: ______;
8. Cod produs: _____________________ Denumire:_____________________, Cantitate: ______;
9. Cod produs: _____________________ Denumire:_____________________, Cantitate: ______;
10. Cod produs: _____________________ Denumire:_____________________, Cantitate: ______;

 

Conform facturii fiscale atașate.

 

Numar comandă: 1000________.

Am primit Produsele la data de:___/___/_____.

 

 

Numele: _____________________; Prenume: _____________________;

 
Semnătura
____________

 

Data
___/___/_____

 

© 2010-2024 Automotive Retail SRL - CUI: RO26591580, Reg.Com.: J40/2177/2010