Skip to Store Area:

 

 





Conditii generale de vanzare si livrare

1.   Contractul de vanzare-cumparare se considera valabil incheiat si este de executare imediata pentru vanzator prin acceptarea termenelor contractuale de catre cumparator. 

 

2.  Viciile existente la predare trebuie indicate la livrare, respectiv la aparitia acestora. In oricare dintre cele doua cazuri, cumparatorul are posibilitatea de a cere remedierea sau schimbarea bunului, daca acest lucru nu este imposibil sau nu atrage eforturi disproportionate din partea vanzatorului. Sunt aplicabile dispozitiile privitoare la protectia consumatorului. 

 

3.   Vanzatorul nu raspunde pentru prejudicii de nici un fel care au fost cauzate din culpa usoara a acestuia sau a unei persoane pentru care raspunde. Aceasta regula se aplica mai ales la prejudicii indirecte. 

 

4.  Vanzatorul isi rezerva dreptul de proprietate exclusiv si nelimitat asupra produselor livrate pana la momentul efectuarii integrale a platii pretului. Asadar, pana la acel moment, produsele vandute se considera a fi bunuri incredintate spre folosinta cumparatorului, neputand fi instrainate, gajate, donate sau date imprumut. Cumparatorul nu are dreptul de a dispune de aceste bunuri fara acordul vanzatorului si suporta riscul pentru marfurile incredintate lui in orice privinta, in special pentru cazuri de pieire, pierdere sau deteriorare. 

Rezerva privind transferul dreptului de proprietate se aplica si in cazul in care marfa este predata unor terti, ceea ce nu este posibil inainte de achitarea intregului pret decat cu acordul vanzatorului. In cazul gajarii bunurilor livrate sub rezerva transferului de proprietate, cumparatorul este obligat sa ia toate masurile necesare in vederea executarii silite acestor bunuri. In plus, cumparatorul este obligat sa-l informeze pe vanzator despre gajarea bunurilor. Cheltuielile ocazionate cu procedura de separare a bunurilor livrate sunt suportate de catre cumparator.  

 

5.   Vanzatorul este indreptatit sa ceara rezolutiunea contractului, fara punere in intarziere, respectiv fara interventia instantei judecatoresti in caz de insolventa a cumparatorului si cu respectarea rezervei privind dreptul de proprietate. Ulterior, vanzatorul are dreptul de a solicita restituirea bunurilor. In cadrul procedurii falimentului pot fi invocate pretentii suplimentare legate de o remuneratie pentru folosinta sau alte pretentii. 

 

6.   Dat fiind rezerva dreptului de proprietate, vanzatorul este indreptatit sa solicite rezolutiunea contractului fara a fi nevoie de interventia instantelor judecatoresti in cazul neexecutarii obligatiei de plata de catre comparator si dupa punerea lui in intarziere. Aceasta regula se aplica si in cazul neexecutarii partiale a obligatiei de plata. Notificarea contine o somare expresa in sensul rezolutionarii contractului. In acest caz cumparatorul va restitui imediat obiectul contractului si vanzatorul are dreptul de a revendica daune-interese (remuneratie pentru folosinta, uzura, deteriorare, cheltuieli de transport, etc.), precum si toate celelalte cheltuieli legate de repunerea in situatia anterioara (prejudiciu ca urmare a neexecutarii obligatiei potrivit dispozitiilor privitoare la recuperarea prejudiciului). Dreptul vanzatorului de a mentine aplicabilitatea contractului si de a invoca la un moment ulterior rezolutiunea contractului ramane neatins. 

 

7.  Receptia produselor reprezinta acceptul clientului ca produsele au ajuns in stare buna. Factura constituie contractul de vanzare/cumparare conform legislatiei romane in vigoare. Clientul isi exprima acordul explicit la semnarea facturii cu privire la faptul ca a primit produsul (produsele) care este (sunt) conform cu comanda si cu nevoile acestuia.

 

 

 

 





Preturi si conditii produse

 

8.   Produsele comercializate prin intermediul BavAUTO sunt noi, in ambalajul original al producatorului si in momentul livrarii sunt insotite de certificatul de garantie, conform legislatiei in vigoare. Factura fiscala se elibereaza in format electronic si se trimite clientului prin email.  Produsele si serviciile sunt oferite in conditiile respectarii prevederilor prezentului document si in limita stocului disponibil. Din acest motiv BavAUTO isi asuma dreptul de a nu onora o anumita comanda in cazul in care respectivul produs nu se mai regaseste in oferta curenta a importatorului. Preturile sunt actualizate periodic, in functie de cursul BNR si de ofertele furnizorilor. Preturile prezentate includ TVA (19%) si nu includ cheltuielile de livrare, in afara cazului in care se specifica in mod expres pe site. Pretul de achizitie tiparit pe factura va fi acelasi cu cel stabilit de consultantul de vanzari BavAUTO in momentul confirmarii comenzii. 

 

9.   Exista o posibilitate, redusa de altfel, ca anumite produse sa prezinte un pret eronat datorita aplicatiei informatice. Ca urmare, pretul final este cel confirmat telefonic sau prin e-mail, acceptat de catre client in urma discutiei cu reprezentantii BavAUTO.

 

Daca diferenta de pret este in defavoarea clientului, acesta are dreptul de a solicita returnarea sumei platite si anularea comenzii, BavAUTO se obliga sa returne suma platita de catre client in termen de maxim 14 zile de la data anularii comenzii.

 

10.   S.C. Automotive Retail S.R.L. nu garanteaza in nici un fel functionarea site-ului www.bavauto.ro, informatia continuta, corectitudinea descrierilor, actualizarea continutului, a produselor, a preturilor, etc.

 

Utilizatorii sunt de acord in mod expres ca folosirea acestui site si cumpararea produselor sau serviciilor conexe se face pe propriul risc, singura derogare reprezentand obligatia Automotive Retail S.R.L. de a acorda clientilor sai dreptul de denuntare unilaterala a contractului conform legislatiei in vigoare.

 

Imaginile produselor prezentate pe site sunt cu titlu de exemplu, existand posibilitatea ca produsele livrate sa difere de imaginile prezentate in orice mod (culoare, accesorii, aspect, etc.) 

 

11.   Continutul BavAUTO (texte, descrieri ale produselor, caracteristici tehnice, imagini, simboluri) este alcatuit si in colaborare cu reprezentantii diversilor producatori in Romania. Din acest motiv, Automotive Retail S.R.L. nu isi asuma responsabilitatea pentru descrierile si specificatiile produselor afisate pe BavAUTO, acestea fiind puse la dispozitia noastra de catre reprezentantii fiecarei marci, sau de catre importatorii agreati de acestia. BavAUTO si partenerii sai isi rezerva dreptul de a modifica specificatiile tehnice ale produselor fara o notificare prealabila. 

 

12.   In cazul in care s-a convenit o plata in rate, vanzatorul are dreptul, in urma unei puneri in intarziere si a acordarii unui nou termen de gratie de 2 saptamani, de a declara scadenta cu efect imediat a intregii sume scadente atunci cand cumparatorul este in intarziere de plata cu cel putin 6 saptamani insemnand cu plata unei rate sau a unei parti dintr-o rata. In acest caz vanzatorul are dreptul de a declara scadenta cu efect imediat a intregului pret / pretului restant si de a-si exercita dreptul pe cale judecatoreasca. 

 

13.   In cazul intarzierii la plata, cumparatorul datoreaza penalitati de intarziere in cuantum de 0.1% pentru fiecare zi de intarziere. 

 

14.   In cazul incalcarii obligatiilor sale contractuale, cumparatorul se obliga la plata tuturor costurilor ocazionate inainte de faza din fata instantei de somatii / notificari si recuperari. 

 

15.   In cazul in care cumparatorul denunta unilateral contractul fara a fi indreptatit in acest sens, vanzatorul are dreptul sa accepte actul de denuntare al cumparatorului. In acest caz cumparatorul este obligat la plata unei penalitati stabilite conventional la cuntumul de 30% din valoarea pretului brut al vanzarii (taxa de stornare).

 

Dreptul vanzatorului de a opta pentru executarea contractului nu este afectat de prezenta prevedere. De asemenea nu este afectat dreptul vanzatorului de a solicita despagubiri pentru daune a caror valoare depaseste valoarea penalitatii stabilite conventional. 

 

16.   Cumparatorul preia de principiu produsele cumparate de la vanzator. Vanzatorul diferentiaza pretul produsului, pe de o parte, si pretul de livrare, pe de alta parte; in caz de dubiu, pretul vanzatorului reprezinta pretul produsului.Pretul produsului nu contine costurile de livrare, de montaj si / sau de instalare.In situatiile in care cumparatorul isi exprima in timp util dorinta, toate produsele cumparate de la vanzator vor fi instalate respectiv montate contra cost. 

 

17.   Cumparatorul se declara in mod explicit de acord ca datele sale continute in contractul de vanzare cumparare sa fie stocate si prelucrate in cadrul contabilitatii vanzatorului si pentru organizarea evidentei clientilor. Datele vor fi folosite de catre vanzator in scopul indeplinirii obligatiilor legale, pentru efectuarea platilor si in scopuri de publicitate. Exceptand cazul in care a solicitat in mod explicit altfel, cumparatorul este de acord cu transmiterea de mesaje de posta electronica, comunicari si notificari privind livrarea produselor inclusive prin SMS la adresa de e-mail indicate respective la numarul de telefon mobil indicat. 

 

18.   In cazul modificarii adresei de livrare, cumparatorul este obligat sa comunice vanzatorului noua adresa de livrare intr-un termen care sa permita inregistrarea noii adrese si redirectionarea produselor. In caz contrar costurile ocazionate de gasirea noii adrese de livrare si / sau stocarea temporara pana la livrare vor fi suportate de catre cumparator. 

 

19.    In cazul in care se observa imediat dupa incheierea contractului greseli evidente de tipar, de calcul sau de inregistrare, se poate trece la rectificarea respectiv adaptarea acestora conform cu realitatea si de comun acord cu cumparatorul. 

 

20.    Instanta competenta este instanta judecatoreasca competenta teritorial din Bucuresti, Sector 5 , Romania.  

 

 

 





Termene si garantii

 

21.   S.C. Automotive Retail S.R.L. garanteaza buna calitate si functionarea pieselor originale comercializate, pe o perioada de 24 luni, cu exceptia produselor a caror durata medie de utilizare este mai mica de 24 luni, pentru care termenul de garantie este de 6 luni sau este cel specificat in documentatia tehnica ca fiind durata medie de utilizare.

 

Garantia acopera defectele de fabricatie si serviciile aferente eliminarii lor.

 

- Garantia se aplica in conformitate cu Legea 449/2003, Legea 193/2000 si HG 1132/2008, pentru defectele de fabricatie ale produselor comercializate. Pentru radiocasetofoane, aparate de redare CD, telefoane si radiotelefoane, perioada de garantie este de 12 luni.

- Garantia consumabilelor este de 3 luni, diferentiat, in functie de garantia producatorului.

 

Pentru piesele vandute de catre S.C. Automotive Retail S.R.L. altele decat cele originale BMW Group garantia se acorda conform certificatului de garantie care insoteste marfa si este eliberat de catre furnizor, S.C. Automotive Retail S.R.L. declinandu-si orice responsabilitate.


Pentru acordarea garantiei clientul trebuie sa prezinte o data cu autovehiculul, certificatul de garantie si factura prin care s-a platit piesa catre S.C. Automotive Retail S.R.L. si de asemenea devizul de service si factura cu care s-a platit manopera catre service-ul autorizat BMW Group.


Garantia se va acorda astfel:

 

- Piesele defecte ale obiectului livrat si cele asupra carora acestea au produs defecte vor fi reparate sau inlocuite conform recomandarilor fabricantului costurile find preluate de catre acesta.

- Reparatiile vor fi efectuate numai in cadrul SCTA Filaret S.A. – Service Autorizat BMW; Str. Spatarul Preda Nr. 7a , Bucuresti, Romania.

- Piesele inlocuite sunt proprietatea firmei producatoare, reprezentate de catre S.C. Automotive Retail S.R.L..



Evidenta activitatilor de service prestate asupra produselor cumparate se va tine prin intermediul contractelor de reparatii, a facturilor si a anexelor la facturi.


Solicitarea dreptului de garantie devine neintemeiata si dreptul de garantie decade daca: 

 

- Defectiunea se datoreaza unei actiuni exterioare sau se datoreaza unei intretineri neconforme cu prescriptiile constructorului.

- Defectiunea a fost cauzata de o alta defectiune, neinlaturata la timp.

- Obiectul cumparat a fost necorespunzator exploatat, manipulat, sau a fost suprasolicitat, de exemplu in cazul concursurilor auto, activitatilor de scoala, taxi, etc..

- In obiectul cumparat s-au montat piese a caror utilizare nu este acceptata de catre fabricant, sau obiectul cumparat a fost modificat in alta parte decat la dealerii acreditati de catre Bmw Group.

- Obiectul cumparat nu a fost montat corespunzator.

- Se considera depasirea greutatii maxime admise a vehiculului, a presiunii pe punti sau a sarcinii utile pentru vehiculul respectiv.

- Obiectul cumparat a fost deteriorat anterior si intretinut intr-un centru service neautorizat BMW Group.

- Cumparatorul nu a respectat instructiunile de exploatare, manipulare, intretinere si revizie ale obiectului cumparat.

 

22.  Pentru toate celelalte produse comercializate de societate, perioada de garantie este cea mentionata in certificatele de garantie eliberate la vanzare. 

 

23.   Conditiile de garantie sunt in conformitate cu Legea 449/2003 si O.G. 21/1992. La solicitarea garantiei este necesara prezentarea produsului defect in ambalajul original, impreuna cu accesoriile aferente, copie de pe factura fiscala si certificatul de garantie in original. In cazul in care produsele ajung neinsotite de aceste documente, produsele pot fi returnate solicitantului/expeditorului fara a i se solutiona garantia. Garantia este cea oferita de catre producator si ea nu afecteaza drepturile conferite prin lege consumatorului. 

 

24.   Valoarea maxima a daunelor ce pot fi platite de BavAUTO catre orice client in cazul nelivrarii sau a livrarii necorespunzatoare este valoarea sumei incasate de catre BavAUTO de la clientul respectiv. 

 

25.   Garantia pieselor de schimb este valabila de la data vanzarii, in conditiile montarii acestora intr-un service autorizat BMW Group. In cazul montarii pieselor intr-un sevice care nu este autorizat BMW Group clientul nu poate avea nici o pretentie privind acordarea garantiei, asumandu-si astfel raspunderea pentru optiunea sa.





Modalitati de plata si livrare

 

26.    Livrarea va fi facuta fie direct de catre reprezentantii BavAUTO, fie prin intermediul unei companii de curierat, intr-un termen de maxim 30 zile in functie de produs.

 

Timpul maxim de livrare al comenzii 30 de zile de cand comanda a fost confirmata si plata efectuata. Dupa acest termen daca produsul nu a fost expediat catre cumparator, acesta poate solicita returnarea contravalorii produsului si a costului de transport.

 

BavAUTO isi rezerva dreptul sa efectueze confirmarea comenzilor inainte de onorarea lor prin contactarea clientilor.

 

In cazul comenzilor livrate in provincie pe langa tariful perceput de BavAUTO pentru produse sau servicii se va solicita clientului plata unui tarif de livrare platit firmei de curierat ce efectueaza transportul produselor, adus la cunostinta clientului in momentul confirmarii comenzii.

 

Livrarea se face numai in aria de acoperire nationala a curierului.

 

Plata poate fi facuta in urmatoarele moduri:

- prin transfer / virament bancar / ordin de plata;

- cu card bancar;

 


Dreptul de returnare a produselor

 

27.   Clientul poate denunta unilateral contractul fara a invoca un motiv in termen de 14 zile lucratoare conform OUG. 34/2014 cu privire la regimul juridic al contractelor la distanta, numai in scris la adresa de email office@bavauto.ro, si poate returna produsul (produsele) in acelasi termen de 14 zile, numai daca este in conditii perfecte, inclusiv ambalajul , accesoriile si consumabilele aferente, acestea sa nu prezinte sub nici o forma semne de uzura sau consum, softul sa nu fi fost modificat sau adaugate noi softuri.

 

Produsele care sunt livrate direct clientilor prin personal propriu precum si produsele ridicate de la sediul S.C. Automotive Retail S.R.L. nu sunt considerate comert la distanta, ci vanzare prin magazine specializate, intrucat pot fi verificate, vizualizate si acceptate personal, ca si corespunzatoare cu scopul si nevoile clientului. 

 

28.   Produsele facute pe comanda sau vopsite pe comanda la cererea clientului si produsele comandate special pentru un anumit tip de autoturism indentificat dupa seria de caroserie se supun  OUG. 34/2014. Cap. 16, Art. C.

 

Consumatorul nu poate denunta unilateral urmatoarele tipuri de contracte, cu exceptia cazurilor in care partile au convenit altfel:

 

"c) contracte de furnizare a unor produse executate dupa specificatiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, precum si acelora care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid"

 

29.   Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, ne rezervam dreptul de solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau, la optiunea clientului, ii vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia.  

 

30.   Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform OUG. 34/2014. Acestea se pot returna, in ambalajul original si in aceeasi stare in care au fost receptionate, in termen de 14 zile lucratoare de la primire fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv.

 

In acest caz returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, folosind acelasi serviciu de transport cu care s-a facut expedierea. S.C. Automotive Retail S.R.L. va inapoia contravaloarea comenzii in cel mult 14 de zile de la data denuntarii in scris a contractului.

 

Suma inapoiata cat si conditiile de returnare nu include cheltuielile de transport.

 

Suma inapoiata se va vira in contul clientului, comunicat in scris in notificarea transmisa prin care isi exprima dorinta de returnare a produselor.

 

Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri etc.  

 

31.   Extras din Ord. OUG. 34/2014. Cap. 1, Art 2:

 

Contract la distanţă - orice contract încheiat între profesionist şi consumator în cadrul unui sistem de vânzări sau de prestare de servicii la distanţă organizat, fără prezenţa fizică simultană a profesionistului şi a consumatorului, cu utilizarea exclusivă a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanţă, până la şi inclusiv în momentul în care este încheiat contractul.

 

 

 

 

 





Confidentialitate

 

32.   Datele furnizate la crearea contului cumparatorului pe site-ul bavauto.ro vor fi confidentiale si vor ramane private atata timp cat contul creat va exista pe site. In caz de neutilizare a contului pe o perioada mai mare de 1 (un) an -nelogare cumparator, contul acestuia precum si datele furnizate vor fi sterse automat din baza de date; in situatia in care se doreste crearea unui cont nou, cumparatorul va fi nevoit sa reintroduca datele pe site.

 

Parola furnizata pentru contul respectiv este folosita de catre S.C. Automotive Retail S.R.L. exclusiv pentru situatia in care utilizatorul contului uita parola si doreste accesarea propriului cont si a informatiilor continute de acesta. Datele furnizate vor putea fi folosite de catre S.C. Automotive Retail S.R.L. pentru a trimite utilizatorului confirmarea comenzilor, communicate, promotii, oferte speciale, etc. numai cu acordul prealabil al clientului.  

 

33.   S.C. Automotive Retail S.R.L. certifica faptul ca va respecta drepturile conferite de Legea nr. 677/2001 privind protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, a Legii nr. 365/2002 privind comertul electronic, precum si a Ordonantei nr. OUG. 34/2014 privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta cu modificarile ulterioare.

 

Utilizatorii au dreptul de a cere in mod gratuit urmatoarele (lista nu este exhaustiva):  

 

- confirmarea prelucrarii sau nu a datelelor personale;-rectificarea, actualizarea, blocarea sau stergerea datelor furnizate a caror prelucrare nu este conform dispozitiilor Legii nr. 677/2001;

- incetarea prelucrarii datelor personale;

- incetarea expedierii de mesaje promotionale. 

 

34.   Orice solicitare va fi transmisa de catre persoana inscrisa in baza de date prin e-mail la adresa contact@bavauto.ro.